Skip to main content
Marketing & communicatie

5 redenen waarom Penfield Digital … Penfield Digital heet

By juni 22, 2019maart 29th, 2021No Comments

Kansen voor de start van een nieuwe bureau

Tsja, waarom Penfield Digital heet zoals het heet. Je hebt een bak aan ervaring. In marketing, marketing automation en op het snijvlak van business en ICT. Je hebt over een lange periode met een scala aan e-mail marketing en marketing automation-oplossingen gewerkt. En ziet dat Salesforce de orde der dingen bepaalt in het metier van wat – overkoepelend – wel customer success platforms worden genoemd. In the cloud. Je zet je voelsprieten uit en spreekt met partijen. Salesforce zelf uiteraard. En andere binnen het Salesfore ecosysteem. En voelt aan je theewater dat er ruimte is voor een nieuw type bureau.

Niet het standaard type implementatiepartner dat zich vooral richt op het werkend krijgen van de technologie. Maar een bureau dat zijn roots heeft in zowel marketing en business. Als ICT en data. Een belangrijke combinatie van competenties om zoveel mogelijk waarde in marketing automation te creëren. En bedrijven en hun merken te begeleiden om het potentieel van die technologie volledig te benutten. Met als doel: Beter inzicht in je klanten. Ze optimaal ondersteunen in hun customer journey. Met als resultaat een hogere NPS en ROI. Want daar doen we het met z’n allen toch voor!

Broeden op een merknaam

Op basis van dat inzicht creëer je een onderscheidende propositie: niet alleen implementatie van de technologie. Maar voor klanten ook de vlag op de maan of de stip op de horizon zetten. En de weg er naartoe uitstippelen. Om vervolgens de customer journeys op basis van die roadmap te ontwerpen en implementeren. Met de business case zoveel mogelijk als basis voor het stellen van prioriteiten. Want technologie moet je helpen met het sneller realiseren van je business doelstellingen. 

Welke naam plak je daar dan aan? Je denk: het moet hip. Eigentijds. Kort en krachtig. Die naam moet energie en beweging uitstralen. En makkelijk een plekje veroveren tussen de oren. Je gaat researchen en komt in eerste instantie met een rijtje opties als Spearhead, Vigorous, Upsurge, Starstruck. En dan stuit je ineens op Wilder Penfield en beseft je: dat wordt ‘m. Niet eigentijds. Maar van alle tijden. Met een toevoeging die duidelijk maakt dat technologie voor ons een krachtige backbone is om sterke merken en merken die dat willen worden te helpen aan betrokken klanten. Vanuit een ‘Brand 360′-gedachte die resulteert in een consistente merkbeleving op alle customer touchpoints.

De 5 redenen voor de keuze van Penfield Digital

De keuze voor Penfield Digital is weloverwogen en wel hierom: Wilder Penfield was een baanbrekend hersenchirurg die, als pionier en trailblazer in zijn vakgebied, aantoonde dat de twee hemisferen en gebieden in de hersenen verschillende functies hebben. Bits & bytes versus creatie. Die verschillende zintuigen, lichaamsdelen en spraak aansturen. Om het de buitenwereld te kunnen uitleggen, vertaalde hij vertaalde dat creatief, op een Jip-en-Janneke-manier, naar de ‘Sensory Homunculus’.

Is dat creatief of is dat creatief!!!? Hij toonde ook aan dat er een overlap zit in hersenfuncties, wat betekent dat delen van de hersenen samenwerken om specifieke functies uit te oefenen. Waarom dat zo toepasselijk is?

  1. Omdat Penfield Digital staat voor wat Wilder Penfield heeft aangetoond: Aparte deelgebieden, Marketing en Communicatie versus Technologie en Data die niet alleen samenwerken maar elkaar ook versterken.
  2. We staan ons mannetje (en vrouwtje) als het gaat om het implementeren van technologie als die van Salesforce. Met de meest ervaren mensen in de markt. Met tot 20+ jaar ervaring in het vertalen van business-vraagstukken naar oplossingen die werken en waarde toevoegen.
  3. Als autodidacten op het gebied van data weten we als geen ander hoe je data technisch bij elkaar moet brengen voor het creëren van je gedroomde 360-graden klantprofiel. Onmisbaar als je een consistente en gepersonaliseerde merkbeleving wilt bieden. En dat wil je.
  4. Met een uitgebreide conduitestaat in (loyalty) marketing en communicatie weten we hoe belangrijk een consistente manier van branding is. Ook in marketing automation. Dat zorgt namelijk voor een herkenbare en unieke merkbeleving. Gedurende alle fasen in de customer journey. “Your brand is what makes your customers stick”.
  5. En we zijn van concrete resultaten. Dat zit voor een deel in het snel implementeren van de technologie om die vanaf dag 1 te laten renderen. Maar dan wel in de context van een duidelijk plan. Een vlag op de maan (je ambitie als merk) en het uitstippelen van de weg daarnaar toe. Een pragmatische aanpak die zich bij een groot aantal merken waar we voor werk(t)en heeft uitbetaald.

Daarom dus. We hebben ons logo (met dank aan Edy Palma) dan ook niet geheel toevallig gekozen. Ook al is dit wel heel spontaan ontstaan. Het staat namelijk voor de linker en rechter hersenhelften en wat die in samenwerking kunnen creëren en opleveren. We make customers stick.