Situatie
ABN AMRO stond voor de uitdaging om de customer experience in het e-mail marketingkanaal te verbeteren. Dit omwille van de technische beperking van de online banking-omgeving. En het feit dat ze nog sterk leunden op fysieke brievenbuscommunicatie.
Deliverables
Implementatie en roll-out van marketing automation
Samen met mijn team heb ik de implementatie van de marketing automation-oplossing binnen de Retail-divisie gedaan en de uitrol naar de overige divisies, waar zo’n 150 medewerkers van ABN AMRO dagelijks met de tooling werken.
Back-end integratie
Om de e-mail communicatie verder te kunnen personaliseren implementeerden we een integratie tussen het marketing automation platform en ABN AMRO’s centrale CRM- en campagnesystemen.
Customer journey optimalisatie
Naast het faciliteren van de verzendingen van de e-mail nieuwsbrieven en promotionele e-mailings, heb ik ABN AMRO ook geadviseerd over de het optimaliseren van de customer en buyer journey om de conversie naar afspraken en het afsluiten van nieuwe producten en diensten te verhogen.