Merk- en marketpropositie voor een customer experience en marketing automation bureau

Situatie

We – ik was een van de founders en managing partners van Penfield Digital – zagen ruimte voor een nieuw type partner in het Salesforce ecosysteem.  Die van marketing partner in plaats van de focus op pure technische implementatie. Met focus op het helpen van merken met het definiëren van een strategische roadmap als basis voor implementatie. Met als doel om met een gestructeerde, planmatige aanpak de customer experience te optimaliseren en de marketing ROI te verhogen.

Deliverables

Merkpositionering en -propositie

Een sterke en onderscheidende merkpropositie is de basis voor succes. Aan de hand van de ‘Brand House’- en ‘Golden Circle’-modellen heb ik de merkpositionering en -propositie gedefinieerd, inclusief de kernwaarden als het merkfundament en input voor de creatieve uitwerking.

Marktpropositie

Tegelijkertijd heb ik de marktpropositie, de ‘WHAT’ ontwikkeld met een beschrijving van Penfield Digital’s product- en serviceportfolio, de USP’s ten opzichte van andere Salesforce partners in het ecosysteem en onze standaard ‘client engagement ‘-aanpak.

Merkstijlgids en website

Zowel de merk- als de marktpropositie waren input voor de ontwikkeling van de merkstijl. Eigentijds, met een onderscheidend, creatief signatuur. Vanuit de merkstijl heb ik met een agile team in een kort tijdsbestek de website ontwikkeld. En schreef zelf de copy.

P.S.: Het bureau is inmiddels een meer technische koers gaan varen en heeft de communicatie daarop aangepast.

Resultaten

  • Merkpropositie die benadrukt dat we ons ondersheiden van en dingen anders doen dan de concurrentie in het Salesforce partner ecosysteem.
  • Onderscheidende marktpropositie met een strategische benadering als basis voor betere resultaten op zowel korte als lange termijn.
  • Frisse en aantrekkelijke website als etalage van onze merk- en marktpropositie.
  • Hoge mate van merkherkenning bij de account managers van Salesforce.
  • 7 nieuwe klanten in de eerste 4 maanden na de start.

Vaardigheden

  • Marketingstrategie
  • Customer experience management
  • Omnichannel marketing
  • Branding
  • Merkpositionering
  • Business development

Werkgebied

Europa

Periode

2018 – 2019