Situatie
Raet is acief in de markt voor HR en payrol solutions. Ze erkenden dat stappen noodzakelijk waren om een betere customer expereince te creëren om nieuwe klanten te winnen en bestaande te behouden. Dit vanwege de toegenomen concurrentie die zich met een sterke prijspropositie op Raet’s traditionele markten was gaan richten. En voor Raet om nieuwe marktsegmenten aan te boren.
Deliverables
Een pragmatische, strategische customer engagement implementatie-roadmap
Op basis van Raet’s marketingstrategie die stoelt op customer intimacy en thought leadership ontwikkelde ik een pragmatisch plan voor de uitrol daarvan. Dit plan geeft antwoord op 3 vragen: hoe en waar de customer journey te optimaliseren? Hoe de customer intimacy- en though leadership-strategie te implementeren en wat is dan de volgorde van de te implementeren projecten? En, hoe kunnen we nieuwe marktsegmenten penetreren?
Een plan met korte-, medium-, en lange-termijnacties
Met de customer journey als vertrekpunt, creërde ik een roadmap die leunt op een onmisbare component in iedere customer intimacy-strategie: een heldere merkpropositie en een centraal klantprofiel. In combinatie met effectieve, gepersonaliseerde communicatie via dynamische e-mail nieuwsbrieven en promotionele e-mails. Gevolgd door een gedetailleerd plan voor de relevante customer intimacy subdomeinen.