CRM-strategie en loyalty marketing voor een optimale buyer en customer experience in automotive

Situatie

Renault gaf een groot deel van haar jaarlijkse marketing- en communicatiebudget uit aan leads en prospects. En besteedden relatief weinig aandacht aan hun bestaande klanten. Wat een gemiste kans is want een tevreden klant is je beste prospect van morgen. Hoe maak je dus van eenmalige kopers terugkerende klanten?

Deliverables

Een strategisch CRM-plan, gereed voor implementatie

Ik ontwikkelde een strategisch CRM-plan met een implementatie-roadmap met aandacht voor de kansen die gestructureerde opvolging van leads en prospects biedt, maar ook hoe je Renault-rijders gedurende de gebruiksfase meer bij het merk kan betrekken om zo loyaliteit te stimuleren.

Resultaten

  • Pragmatisch, strategisch CRM-plan met een bijbehorende implementatie-roadmap.

Vaardigheden

  • Digitale transformatie
  • Marketingstrategie
  • CRM
  • Loyalty marketing
  • Omni-channel marketing
  • Big data/artificial intelligence
  • Marketing automation

Marktgebied

Nederland

Periode

2009