Maak een verbeterplan dat ons, met de implementatie daarvan, gaat helpen aan betere verkoopresultaten in zowel de webshop, op de marktplaats als in de winkels. En in de pas loopt met de e-commerce marktgroei.
Uitvoering
Intake
- Gesprekken met de leden in het directieteam om de verwachtingen scherp te krijgen.
Analyse
- 1-op-1 gesprekken met alle stakeholders in de organisatie om de pijnpunten, zorgen en verbeterpunten in beeld te brengen.
- Expert reviews op verschillende onderdelen en kanalen, waaronder: e-commerce (website, markplaats en externe marktplaatsen), customer journeys, SEO, visual en user experience design, e-mail, loyalty app, data- en ICT-infrastructuur, de structuur van het marketingteam en de interne manier van samenwerken.
Resultaat
- Een waarde-gedreven transformatie- en verbeterprogramma met duidelijke afgebakende en begrote projecten en prioreiteiten.
- Basis voor versnelling in e-commerce verkopen. Verbetering van de customer experience en kwaliteitsperceptie. Verbetering in de data-infrastructuur en marketing automation-campagnes. En een operating model voor het marketing team dat beter aansluit bij de behoefte.