Skip to main content

Digitaal transformeren vraagt

om een uitvoerbare strategie.

Met een concrete, waarde-gedreven aanpak

realiseer je snelle, duurzame groei.

Waar je wakker van ligt

Digitale transformatie kan een hoofdpijndossier zijn. Blijkt dat ook vaak te zijn, want 70-80% ervan mislukt volgens onderzoeken zoals dat van McKinsey.

Mislukking, vertraging en stijgende kosten. Ga je dan het budget nog wel halen? Ga je de business case nog kunnen verantwoorden? Gaat die hyper-personalisatie op de lange baan? En, gaat het downsizen van het loyaliteitsprogramma wel die extra omzetgroei brengen waarop je had gerekend? Blijft customer experience een papieren tijger en wat betekent dat voor ons marktaandeel?

Dus complex, ja, dat is het: een meerjarig programma waarin strategie, IT, mensen, processen, organisatieverandering en communicatie bij elkaar komen en door elkaar heen lopen.

Met een gerust hart gaan slapen

Ik geef toe: het is een wat atypisch loopbaan-pad dat ik als marketeer heb doorlopen. Wel met een rode draad: Data en technologie. Die heb ik ingezet voor een keur aan bedrijven in sterk aan elkaar gerelateerde domeinen: Marketing, CRM & loyalty, merkcommunicatie, e-commerce, en (marketing) operations. Heb vele strategieën ontwikkeld en aangescherpt, de marketingtechnologie succesvol geïmplementeerd en de operatie geleid en verbeterd. Bovendien spreek ik zowel de taal van de business als die van IT.

Ervaring die je nodig hebt om customer experience te kunnen waarmaken en groei te realiseren. Dat moet toch een geruststellende gedachte zijn, iemand (tijdelijk) als sidekick of in je team die het zware werk doet en zorgt voor resultaat? Doelgericht. Met sneller, duurzaam resultaat.

Beschikbaar voor consultancy opdrachten, als interim manager, fractional CMO/CDO. Of in een permanente rol als het blijft sprankelen.

Wat het je oplevert

In uitvoering

  • Integrale aanpak.
  • Optimale afstemming tussen Marketing en ICT (MarketingOps).
  • Duidelijke, waarde-gedreven roadmap.
  • Betrokken aansturing van interne en externe leveranciers.
  • Goed geïnformeerde organisatie op alle niveaus, van C-level tot operatie.

Top-line

  • Marketingcampagnes die beter resoneren.
  • Trouwere klanten met een grotere merkbetrokkenheid die vaker en meer kopen.
  • Hogere conversie in je webshop en fysieke winkels.
  • Merk met een herkenbare customer, employee en candidate experience.
  • Marketing technology die doet wat het belooft.

Bottom-line

  • Beter inzicht in prestaties (KPI’s/OKR’s).
  • Efficiëntere processen in marketing operations (operational excellence).
  • Een geïntegreerde, agile manier van werken met alle business functies.
  • Benut groeipotentieel van teams en teamleden.
  • Vrijgemaakt CX/marketingbudget door een opgeschoond ICT landschap.

Mijn klanten zeggen

dat ik altijd kwaliteit

en resultaat lever.

Waar voor je geld.

Wat je krijgt

Concreet resultaat. Waar voor je geld. Sterk aanpassingsvermogen. Een betrokken communicator. Analytisch en kritisch denkvermogen. Een verbinder die gelooft dat je samen verder komt. Met een empatisch oog voor de mens.

Mijn package deal:

  • Directe waarde. Ik ben van hit the ground running.
  • Geïntegreerde aanpak, want verandering raakt vaak andere organisatieonderdelen.
  • Cross-functioneel en cross-cultureel leiderschap.
  • Ervaring in politiek gevoelige, wereldwijde organisaties en met complexe uitdagingen.
  • Unieke ervaring in het werken op het kruispunt van marketing, operations, data en technologie.
  • Beheersing van de taal van zowel C-level als IT.
  • Degelijke overdracht met actieplan aan het einde van de samenwerking.
  • Loyaliteit. Ongeacht de duur van de opdracht.
  • Go-getter mentaliteit.
  • Dynamiek en veel energie.

Klanten met wie ik gewerkt heb, zeggen dat ik altijd kwaliteit en resultaat lever. Vaak meer dan verwacht. Extra overtuiging nodig? Ik breng je graag in contact met een referentie.