Help ons – Goededoelen Loterijen, aanbieder van de Nationale Postcode Loterij, Vriendenloterij en Bankgiro Loterij – met het ontwikkelen van digitale werving van deelnemers en groei in lotenverkoop.
Uitvoering
Digitale transformatie
- Implementatie marketing automation: Op basis van de functionele wensen en eisen heb ik met mijn team de marketing automation software geïmplementeerd en de geautomatiseerde campagnes ingericht.
Business transformatie
- Data-driven mindset: Ontwikkelen van een basishouding om vanuit data en de daaruit voortkomende inzichten te werken. Zodat we campagnes verder konden optimaliseren (CRO) en experimenteren en testen (A/B-testing).
- Testen als onderdeel van het basisproces: Continue A/B-testing werd standaard onderdeel van het operationele proces. Zo ontstond een ‘bibliotheek’ van hypotheses, resultaten en best practices.
- Werken vanuit een strategisch kader: Na aanvankelijk operationeel gestart te zijn, overtuigden we Goededoelen Loterijen van de noodzaak voor een strategisch benadering van het e-mail kanaal. Ik heb vervolgens dat kader, als uitgangspunt voor alle activiteiten, ontwikkeld.
Operationeel management
- Managed e-mail marketing services: Gedurende 5 jaar heb ik met mijn team de volledige e-mail marketing- en marketing automation operatie gerund. Conceptontwikkeling, design, productie, implementatie, data management en kanaalmanagement m.b.v. specifieke rapportages.
- Inspiratiesessies: periodieke inspiratiesessies voor de medewerkers van Goededoelen Loterijen om ze inzicht te geven in de laatste ontwikkelingen in (interaction) design en technologie.
Resultaat
- Volledig data-gedreven en efficiënte e-mail marketing en marketing automation operatie.
- Een eerste goede stap van een single channel naar een omni-channel aanpak in campagneontwikkeling.
- E-mailkanaal dat aantoonbaar een bijdrage van 28% leverde in de verkoop van nieuwe loten.