Opdracht

Implementeer Salesforce Marketing Cloud en help ons met brand activation rondom ons partnership met de Franse voetbalbond (FFF).

Uitvoering

De basis/Digitale transformatie

  • Implementatie Salesforce Marketing Cloud: Zonder digitalisering en tooling geen efficiënte en effectieve merkactivatie. Dus was de implementatie van SF Marketing Cloud de eerste stap.

Business transformatie

  • Data-gedreven merkactivatie: Ontwerpen en ontwikkelen van merkactivaties in samenwerking met de FFF om amateurvoetbalvereniging te verleiden speciale Nike team kits voor hun voetbal teams te bestellen via een speciale interactieve catalogus, die uiteindelijk een op-maat offerte genereerde.
  • Customer experience roadmap: Als spin-off ontwikkelde ik samen met Nike TEAM een customer experience roadmap, gebaseerd op concepten en ideeën om de 1-op-1 customer/brand experience met Nike onder leden van amateurvoetbalverenigingen te versterken. Geprioriteerd op basis van toegevoegde waarde.

Resultaat

  • Een merkactivatie campagne met een ROI van 5.125%, een extra omzet van vele miljoenen euro’s.
  • Interesse van nationale voetbalbonden uit andere landen. En een generiek concept dat naar andere landen kan worden uitgerold tegen aanmerkelijk lagere investeringen.
  • Een CX roadmap met als doel het creëren van een sterkere loyaliteit en cross- en up-sales. Met prioriteiten op basis van toegevoegde waarde die de merkbeleving – customer experience – van Nike-klanten aanmerkelijk vergroot.