Opdracht

Help ons – Pon Automotive, distributeur van o.a. Volkswagen, Audi, SEAT en Škoda in Nederland – in het digitale domein met het genereren van leads voor verkoop en het verbeteren van de customer journey ná aankoop.

Uitvoering

Operationeel management

  • Managed e-mail marketing en marketing automation services: Gedurende 4 jaar heb ik met mijn team de volledige e-mail marketing- en marketing automation operatie gerund. Conceptontwikkeling, design, productie, implementatie, data management, standaard A/B-testing en kanaalmanagement m.b.v. specifieke rapportages.
  • Inspiratiesessies: periodieke inspiratiesessies voor de medewerkers van Pon Automotive om ze inzicht te geven in de laatste ontwikkelingen in (interaction) design, technologie en de toepassingsmogelijkheden.

Digitale transformatie

  • Implementatie marketing automation: Op basis van de functionele wensen en eisen heb ik met mijn team de marketing automation software geïmplementeerd en de geautomatiseerde campagnes ingericht.
  • Analyse lead- en klantendatabase: Een schoon bestand met een zo hoog mogelijke mate van ‘engagement’ is het vertrekpunt voor effectieve klantcommunicatie. Het klantenbestand werd geschoond, geuniformeerd en opgesplitst in verschillende deelsegmenten o.b.v. positie in de funnel of de mate van interactie.
  • Sterkere focus op data-gedreven werken: De database-analyse werd de basis voor een meer data-gedreven manier van werken en het aanpassen van de boodschap en tone of voice op ieder van de onderscheidende deelsegmenten.

Customer experience

  • Conversieoptimalisatie: Uitvoeren van een assessment op bestaande omnichannel campagnes die resulteerden in verbeteradviezen ten aanzien van het interaction en visual design.
  • Innovatie: Concrete inhoudelijke voorstellen voor het beter voorbereiden van sales managers bij de dealer op het verkoopgesprek en toepassing van i-beacon technologie om de customer experience van potentiële kopers in de showroom bij de dealer te vergroten.

Resultaat

  • Optimalisatie van de resultaten op gestelde KPI’s boven de DDMA benchmark.
  • Betere customer experience en zichtbaarheid van de merken in de fasen voorafgaand aan en na aankoop.
  • Conversieoptimalisatie (CRO) over alle digitale customer touchpoints.