Opdracht

Ontwikkel voor ons – lease-aanbieder voor kapitaalintensieve investeringsgoederen, zoals containers, magazijnen, bouwkranen en zware trucks – een roadmap die ons na 3 onstuimige jaren van sterke groei gaat helpen aan structurele groei met customer experience als vertrekpunt.

Uitvoering

Business/marketing strategie

  • Definiëren van persona’s: Voor ieder van de onderscheidende doelgroep, met name klantgrootte, heb ik onderscheidende persona-beschrijvingen ontwikkeld. Als vertrekpunt voor een data-gedreven manier van werken.
  • Customer journey maps ontwikkelen: Voor ieder van die persona’s heb ik een customer journey map uitgewerkt die duidelijk maakt welke ondersteuning Beequip prospects en klanten kan bieden in iedere fase van de customer journey.
  • Strategische roadmap maken: Deze customer journeys heb ik vervolgens doorvertaald naar strategisch roadmaps met projecten geprioriteerd op basis van toegevoegde waarde voor zowel Beequip zelf als klanten.

Resultaat

  • Heldere persona’s per doelmarktsegment.
  • Kansen in kaart gebracht voor het creëren van een verbeterde, persoonlijke customer experience.
  • Pragmatische, strategische implementatie-roadmap, startend met de quick wins.
  • Globaal advies met betrekking tot de benodigde technologie die Beequip in staat zal stellen die persoonlijkere customer experience te bieden.