Opdracht

Als gewezen nr.1 in mobiel bankieren willen we als Rabobank onze nr. 1 positie terugveroveren. Help ons, omdat we er met het interne projectteam niet uitkomen, met het ontwikkelen van een strategie die dat gaat realiseren.

Uitvoering

Business- en digitale transformatie

  • Analyse huidige projectstatus: De analyse van een enorme hoeveelheid projectdocumentatie leverde een eerste goede indruk op.
  • Scenario-ontwikkeling: Door een agile manier van werken in nauwe samenwerking met het projectteam van Rabobank ontwikkelden we – ik was onderdeel van een klein strategieteam – in 14 dagen 4 strategische scenario’s.
  • Uitwerking voorkeursscenario: Het scenario van keuze werd verder in detail uitgewerkt: Rabobank Senses. Het financiële zintuig. Een strategisch data-gedreven concept dat op basis van interne en externe data, zoals markt- en koersontwikkelingen, klanten helpt hun gestelde doelen te realiseren.
  • Strategisch rationale: Rabobank Senses hebben we als demo uitgewerkt als visualisatie van de strategische rationale. Na presentatie aan het projectteam volgde presentatie aan de Raad van Bestuur NL. Dat gaf een overtuigende ‘go’ voor doorontwikkeling.
  • Proof of Concept: De demo is vervolgens verder uitgewerkt in een Proof of Concept met 10 verschillende customer journeys voor een van hun klantsegmenten.

Resultaat

  • (Bijdrage aan) de verdere doorontwikkeling van de Rabobank Mobiel Bankieren app op basis van het interactie- en visueel ontwerp van het Proof of Concept.
  • Een spin-off project: ontwikkeling van een mobiel beschikbaar financieel dashboard voor CFO’s van Rabobank International klanten.