Realiseer een klantprogramma dat brand fans creëert en zodoende een aanzienlijke bijdrage levert aan de groei in omzet.
Uitvoering
De basis
- Van merkfundament naar strategie: Vertalen van de merkwaarden naar herkenbare communicatie in het loyaliteitsprogramma.
Business transformatie
- Data-driven mindset: Ontwikkelen van een data-driven mindset zodat ‘CRM’ standaard betrokken wordt in alle communicatie- en campagneactiviteiten met als doel het verrijken van klantprofielen.
Digitale transformatie
- De basis op orde: kwalitatieve data is de basis dus opschoning en uniformering van de beschikbare klantdata was de eerste stap.
- Data- en ICT-infrastructuur: Definiëren van de data strategie en de benodigde ICT infrastructuur om de loyaliteitsstrategie in zowel het e-commerce kanaal als via de fysieke winkel voor franchisers en eigen fysieke winkels te kunnen waarmaken.
- Doorontwikkel roadmap: Maken van een roadmap met een eerste basis live-gang en jaarlijkse prioriteiten op basis van toegevoegde business waarde.
- Product- en doorontwikkeling: Ontwikkelen en implementeren van de CRM- en loyalty-infrastructuur, d.w.z. inrichten Customer Data Platform (CDP) als het kloppend 1st party data-hart van het klantprogramme. En koppeling daarvan met meer dan 20 verschillende interne en externe databronnen en systemen/ automatiseringsoplossingen.
Resultaat
- Een Europa-breed, continu groeiend klantprogramma, The Hilfiger Club, met 7,5 miljoen actieve leden (2019) die gemiddeld EUR 80 per jaar meer uitgeven dan niet-leden.